Spring/Rytme aspiranthold

Vi har i år valgt at give vores spring rytme gymnaster mulighed for at træne 2 gange ugentlig.Dermed imødekommer vi et stort ønske fra vores  gymnaster.
Springtræningen har vi fået mulighed for at lægge mandage i den super lækre springhal i Værløse. Dette giver os mulighed for at højne niveau og kvalitet på spring/rytme holdene, hvorfor vi samtidig har valgt at oprette flere spring-rytme aspirant hold. Da vi forventer stor søgning til holdene har vi valgt at indføre for-træning i august, også for at sikre at børnene bliver sat på de rigtige hold.

Spring/rytme aspirantholdene er samtidig en mulig indgang til vores TeamGym konkurrencehold.

Hold 20: Spring-rytme (TG aspirant) for piger og drenge 5-8 år

Dette er holdet for friske piger og drenge i alderen 5-8 år, der både ønsker udfordringer inden for springgymnastikken og den rytmiske gymnastik.

Vi bruger fordelene fra den ene gymnastikform til at blive bedre til den anden, idet gymnastikformerne supplerer hinanden.
Vi vil lære de grundlæggende spring såsom vejrmøller, kolbøtter og araberspring samt lave rytmiske serier.

Så har du lyst til at lære begge gymnastikformer og have det sjovt, er dette holdet for dig.

Er du i tvivl om, hvilket spring-rytme hold der matcher dit niveau, så mød op og så vurderer træneren.

Hold 21: Spring-rytme TG aspirant) for piger 8-10 år

Dette er holdet for friske piger i alderen 8-10 år, der både ønsker udfordringer inden for springgymnastikken og den rytmiske gymnastik.

Hold 22 Spring-rytme for piger 9-15 år

Dette er holdet for letøvede-øvede gymnaster i alderen 9-15 år, der både kan lide at dyrke rytmisk gymnastik og springgymnastik.

Træningen vil være meget alsidig og bestå af alt lige fra sving-sekvenser til kraftfulde spring på redskaber.

Så kan du lide at bevæge dig til musik, kan du lave kolbøtter, vejrmøller og stå lidt på hænder og ønsker du at blive bedre eller lære noget nyt, er dette holdet for dig.

Er du i tvivl om, hvilket spring-rytmehold der matcher dit niveau, så mød op og så vurderer træneren.

Hold 23 Spring-rytme for drenge 9-15 år

TeamGym konkurrencehold

For de som gerne udfordres og vil til konkurrence eller vil videre med Spring-rytme henvises til menu punkt TeamGym.
TeamGym er den mest udbredte gymnastikform under GymDanmark og der arbejdes både med spring og rytme.