Mixspring for drenge og piger

Under holdbeskrivelserne fremgår det, hvad der forventes af gymnasten.

Hold 24 - Mixspring 6-9 år (begynder+letøvede):

Holdet er for både drenge og piger som enten har gået til gymnastik før eller gerne vil prøve det. På holdet vil spring som kolbøtte, vejrmølle, araberspring, flik flak, kraftspring, salto og mange andre blive øvet. Gymnasten vil blive udfordret på forskellige redskaber som f.eks. pro-tracken, i trampolinen, over pegasus eller saltoplinten. I løbet af sæsonen vil holdet blive delt op i niveauer, så alle bliver udfordret lige meget hvilket niveauer man er på.

På mixspring laver vi altid en masse sjov og spas, ligesom humøret er højt hos alle.

Hold 25 - Mixspring 7-10 år (begynder+letøvede):

Holdet er for både drenge og piger som enten har gået til gymnastik før eller gerne vil prøve det. På holdet vil spring som vejrmølle, araberspring, flik flak, kraftspring, salto og mange andre blive øvet. Vi sætter springene sammen så man kan lære araber-flik og hvis man kan det godt, kan man senere lære at sætte en baglænder på. Gymnasten vil blive udfordret på forskellige redskaber som f.eks. pro-tracken, i trampolinen, over pegasus eller saltoplinten. I løbet af sæsonen vil holdet blive delt op i niveauer, så alle bliver udfordret lige meget hvilket niveauer man er på.

Hold 26 - Mixspring fra 7-10 år:

Holdet er for både drenge og piger som enten har gået til gymnastik før eller gerne vil prøve det. På holdet vil spring som vejrmølle, araberspring, flik flak, kraftspring, salto og mange andre blive øvet. Gymnasten vil blive udfordret på forskellige redskaber som f.eks. pro-tracken, i trampolinen, over pegasus eller saltoplinten. I løbet af sæsonen vil holdet blive delt op i niveauer, så alle bliver udfordret lige meget hvilket niveauer man er på.

Hold 27 - 8-16 år Mixspring øvede:

Holdet er for både drenge og piger som har gået til gymnastik før. Vi forventer at gymnasten har et grundniveau hvor gymnasten kan stå på hænder fritstående i min. 10 sek., lave araber flik med en enkelt modtager, kan lave salto i trampolin og laver overslag over pegasus med lidt hjælp.

Vi vil primært springe på pro-track og i trampolin men resten af redskabsrummet vil også blive brugt.

Udover at blive dygtigere til gymnastik, er det også vigtigt, at vi har det godt og sjovt sammen på holdet.

På forårsholdet vil det også indgå lidt rytmetræning.

TeamGym konkurrencehold

For de som gerne udfordres yderligere på et konkurrencehold henvises til menu punkt TeamGym.
TeamGym er den mest udbredte gymnastikform under GymDanmark og der arbejdes både med spring og rytme.
Farum Gymnastikforening har en TeamGym afdeling, som tæller næsten 100 børn i alderen 6 til 17 år.