Zumba®

Zumba® Fitness er bedre end nogen anden træning, du nogensinde vil opleve!

I sæson 2023/2024 tilbyder vi

Zumba (Onsdag)

Træningstid og -sted

Zumba                                               Onsdag kl. 18.00-19.00 på Solvangskolen

Aldersgruppe

+18 år

Instruktører

Sofie Helboe

Det siger instruktørerne om holdet
Zumba® Fitness er bedre end nogen anden træning, du nogensinde vil opleve!

Zumba® Fitness blev skabt i midten af 90'erne af sydamerikaneren Alberto “Beto” Perez, som træner berømtheder, og som er koreograf for internationale popstjerner.

En dag - i en undervisningstime - gik det op for Beto, at han havde glemt sin aerobicmusik, og den eneste mulighed var at snubbe ét af de bånd, han havde i bilen. Betos bånd bestod af hans foretrukne sange, den traditionelle latinamerikanske salsa- og merenguemusik, som han var vokset op med. Men det var en udfordring straks at skulle improvisere i en hel time med ikke-traditionel aerobicmusik. Beto voksede med udfordringen, og fra denne spontane improvisation skabte han et revolutionært fitnessprogram - Zumba® Fitness! Klassen blev hurtigt én af de mest populære klasser i hans fitnessfaciliteter.

Inspireret af den traditionelle cumbia-, salsa-, samba- og merengue-musik, som han voksede op med, kombinerede Beto sine foretrukne latinamerikanske rytmer med sine hotte internationale dansetrin, som hans elever elskede, - og Zumba® Fitness blev skabt!

I dag findes der zumbaprogrammer i alle sværhedsgrader og til alle aldre fra 5-100 år.

Zumba er en sjov og effektiv måde at dyrke motion på.

Vi træner kroppen ved gymnastik for hele kroppen.

Vi forbedrer vores koordinationsevne og kropsbevidsthed og får indarbejdet glæde ved at bevæge os til musik.

Vi får det bare rigtig sjovt og en god kondition.

Det kræver ingen forudsætninger at gå på holdet, du skal bare have lyst til at bevæge dig til musik, svede og have det sjovt.

Timen sluttes med udstrækning.

Vigtige datoer

4. maj 2024                                     Farum Gymnastikforenings Forårsopvisning