Styrke, smidighed og puls

Coretræning, mænd og kvinder

Brug en god time på selvforkælelse, hvor din hjerne får en velfortjent pause, og din krop bliver udfordret med styrkeøvelser. Vi træner vores Core* og funktionalitet til inspirerende musik, så vi er i godt humør, mens vi træner. Vi arbejder med hele kroppen bl.a. kroppens kernemuskler (så vi styrker musklerne i både mave, ryg, lår og balder), ledmobilisering (så vi holder leddene smidige) og afslutter med udstrækning og afslapning. I forbindelse med træningen vil vi også gøre brug af rib, elastik, karklude og bolde.

En stærk core bidrager til din almene sundhed, og minimerer risikoen for at få ondt i ryggen eller komme til skade ved f.eks. rengøring, havearbejde, snerydning o.lign.

Ved funktionel træning, arbejder vi arbejder med sammensatte og naturlige bevægelser (bøje, strække, dreje, række, trække, løfte) i modsætning til isoleret træning, hvor vi arbejder med en enkelt muskel/muskelgruppe ad gangen i simple bevægelser.

Formålet med træningen er at forbedre kropsholdningen og muskelfunktionen, så rygproblemer forebygges eller afhjælpes samt forbedre koordinationen mellem kropsdelene, så du kan bevæge dig mere hensigtsmæssigt.

*core-musklerne er kroppens kernemuskulatur, f.eks. de store rygmuskler og mavemusklerne. Alle bevægelser udgår fra core og er de muskler, der holder sammen på hele kroppen.

Fit for Life

Vil du have sved på panden? En stærk og smidig krop? og have det skal være sjovt og afvekslende?

Så er dette holdet for dig!

Vi får pulsen op og arbejder kroppen godt igennem med styrkeøvelser for ben, arme, skuldre - og ikke mindst mave og ryg.

Fokus på flot holdning, stabilitet, styrke og balance.

Vi træner med lange elastikker, små bløde bolde (redondo), gulvklude, stepbænke, store bolde og hvad vi nu ellers finder på for at skabe variation og udfordringer - Alle kan være med!

Hit Fit Dance med eller uden Styrke

Hit Fit Dance hold 50

Hit Fit Dance & Styrke hold 53
Hit Fit 45 min & Styrke 20 min. Hit Fit Dance er for dig, der elsker at danse til fed musik. Alle kan følge med til koreografier med forskellige stilarter, der passer til musikken fra 1950erne til 2010erne. Man bliver bare SÅ glad - samtidig med at man forbrænder op mod 600 kcal. Efter 45 min. Hit Fit Dance bruger vi 20 min på styrke og 5 min på udstræk.