Klubmodul henter siden
(F77) DGI SMART Hjernegymnastik
Vejledning
1. Er det første gang du tilmelder dig? Så skal du oprette en profil her
2. Ellers skal du logge ind for at tilmelde dig.

På youtube kan du se denne korte videopræsentation udarbejdet af DGI:

SMART Training har som formål at forbedre hjernens kapacitet og gøre den hurtigere, skarpere og mere fleksibel. Træningsformen styrker blandt andet hukommelsen, balancen, koncentrations- og koordinationsevnen. Ligesom musklerne bliver slappe, hvis du ikke bevæger dig regelmæssigt, så mister hjernen også langsomt sin styrke, hvis den ikke bliver stimuleret. For at holde hjernen i topform skal den løbende have nye udfordringer, der kræver koncentration og fokus. SMART Training er med andre ord fitness for hjernen. Træningen består af fysiske øvelser, aktiviteter og lege, der både udfordrer din motorik, dine sanser og din logik og derfor kræver din fulde koncentration. Alle kan være med og få udbytte af træningen – uanset alder, fysik og niveau. Træningen foregår på hold, hvor der er fokus på det sociale aspekt og på, at det skal være sjovt at træne sammen. Holdet har 15 træningsgange. Der er træning i vinterferien (11/2 2020) samt påskeferien (7/4 2020), dog vil der ikke være træning tirsdag den 14/4 2020
14.01.2020
28.04.2020