Ryg- & Coretræning + Coretræning Mænd & Kvinder

 
 

Ryg- & Coretræning (lille intensivt hold) 

  

  • Har du ondt i ryggen?
  • Ønsker du at forebygge ondt i ryggen?
  • Har du lyst til at styrke kroppens muskulatur?
  • Har du lyst til at aktivere og genoptræne mavemuskulaturen efter en fødsel eller trænings-pause?
  • Vil du træne på et lille hold

 

Så er dette hold for dig! Holdet har max. 15 deltagere og bliver trænet af en instruktør, der forstår at træne krop og ryg på en hensigtsmæssig måde – og med sans for det individuelle udgangspunkt.

Holdet er både for dig, der har rygproblemer og for dig, som trænger til at komme i gang med at træne og for dig som gerne vil holde dig FIT.
Vi vil fokusere på muskeltræning af store og mindre muskelgrupper, udstrækning samt afspænding. Ønsker du at gå på dette hold, skal du være i stand at rejse/sætte dig op fra gulvniveau.

Konceptet – vi træner efter – bygger på DGI Sundhedsidræt med det formål at give deltagerne på holdet mulighed for ved egen hjælp at holde kroppen rask, nedsætte smerter og fastholde mobilitet og funktionsniveau.
Holdet er for ALLE uanset alder og køn, men for at få det bedste resultat, skal du stræbe efter at være med til så mange træningsgange som muligt – og du kan med fordel træne videre hjemme.
 

Træningsredskaber

Holdet træner i Tumlesalen på Stavnsholtskolen, men på vejen skal du hente en træningsmåtte, der står på stativet ved hal 4 i Farum Arena. (Indgangen på siden). Der vil være måtter til alle, men du er også velkommen til at medbringe din egen.

Det vil være godt, hvis du medbringer et lille håndklæde/tæppe, da vi kan finde på at bruge det i øvelserne samt evt. en flaske vand. Hvis du ønsker at bruge fortøj, skal det helst være noget med en let bøjelig sål.

 
 

Coretræning – for alle

Vi træner vores Core* og funktionalitet til inspirerende musik, så vi er i godt humør, mens vi træner. Vi arbej-der med kroppens kernemuskler, vi styrker musklerne i både mave, ryg, lår og balder. Vi træner også ledmo-bilisering og afslutter med udstrækning og afslapning.
Brug en time på selvforkælelse, hvor din hjerne får en velfortjent pause og din krop bliver udfordret med styr-keøvelser. Vi går også op i at have det sjovt, mens vi træner og der er også plads til hygge på holdet f.eks. op til jul.

Vi laver funktionel træning, hvor vi arbejder med sammensatte og naturlige bevægelser (bøje, strække, dreje, række, trække, løfte) i modsætning til isoleret træning, hvor man arbejder med en enkelt mu-skel/muskelgruppe ad gangen i simple bevægelser.
Formålet med træningen er at forbedre kropsholdningen og muskelfunktionen, så rygproblemer forebygges eller afhjælpes samt forbedre koordinationen mellem kropsdelene, så man bevæger sig mere hensigtsmæssigt.

*core-musklerne er kroppens kernemuskalatur, f.eks. de store rygmuskler og mavemusklerne. Alle bevægel-ser udgår fra core og er de muskler, der holder sammen på hele kroppen.

 

 

Gælder begge hold

En stærk core bidrager til din almene sundhed, og minimerer risikoen for at få ondt i ryggen eller komme til skade ved f.eks. rengøring, havearbejde, snerydning o.lign.

Deltagere:

Holdene er for ALLE uanset alder og køn, men for at få det bedste resultat, skal du stræbe efter at være der til flest mulige – og du kan med fordel træne videre hjemme. Og endelig kan instruktøren godt lide, når man melder fra, hvis man er forhindret.
 

Træningsredskaber

Der vil være måtter til alle, men du er også velkommen til at medbringe din egen. Det vil være godt, hvis du medbringer et lille håndklæde/tæppe, da vi kan finde på at bruge det i øvelserne samt evt. en flaske vand. Hvis du ønsker at bruge fortøj, skal det helst være noget med en let bøjelig sål.
Vi holder efterårsferie i uge 43

 
 

I sæson 2020/2021 kan vi tilbyde: 

 

 


 


 

Kalender