Mindeord om en frivillig, der brændte for gymnastik og motion

Onsdag den 5. april fik vi besked på, at Vibeke Willumsen var død.

Vibeke blev 85 år.

Vibeke har været involveret i Farum Gymnastikforening i mange, mange år – både som gymnast, bestyrelsesmedlem, revisor og revisorsuppleant.

Efter nogle år som medlem blev Vibeke i april 1965 valgt ind i bestyrelsen for foreningen – der dengang var en del af Frederiksborg Amts Skytte-, Gymnastik- og Idrætsforeninger. Og Vibeke var også en af de store støtter, da gymnastikafdelingen blev skilt ud og blev selvstændig i januar 1969.

Selv efter Vibeke trådte ud af det direkte bestyrelsesarbejde i slutningen af 70’erne, var Vibeke stadig en stor ildsjæl, da hun blev ved med at være frivillig til arrangementer, men også har været revisor og revisorsuppleant. Vibeke var også kendt for hendes humør og gejst på de hold, hun deltog på. Vibeke har nemlig været fast deltager på to hold om ugen i gymnastikforeningen, og først omkring år 2005 sluttede Vibeke med at deltage som aktiv til foreningens forårsvisning. Hun fortsatte dog stadig som motionist på de to hold. Vibeke sagde aldrig nej til en udfordring heller ikke, hvis instruktøren for torsdagens Motionsdamer har manglet en vikar, men også på det sociale var Vibeke med til at gøre en forskel på de hold, hun deltog på. Så sent som i 2015 stoppede Vibeke som bilagskontrollant ift. foreningens regnskab.

De første år jeg var formand, var Vibeke også en god støtte, hvilket jeg altid har været hende taknemmelig for. Og indtil hendes død var hun rigtig glad for det arbejde de frivillige lavede i Farum Gymnastikforening.

Udover at være aktiv i Farum Gymnatikforening var Vibeke også en aktiv bridgespiller, aktiv i Farum Seniormotion hver onsdag og om søndagen var der fast vandretur. Og om sommeren var Vikeke også deltager i Furesø Sommer Workout, hvor hun elskede, når hendes ”piger” (Anne og Lone) var med.

Vibeke var et positivt menneske med trang til motion og frisk luft, men også med en varm personlighed, der elskede at være sammen med andre.

Æret være Vibekes minde og mange tanker til Vibekes familie.