Trænere:Julie Søndergaard og Cæcilie Esberg.

Team Enya er et hold bestående af piger fra årgang 2007-2008. Holdet træner 3-4 gange om ugen, hvor der til hver træning vil være fokus på både grundtræning og serie. I grundtræningen vil vi beskæftige os med ballet, smidighed, styrke, akrobatik og springtræning, da dette er vigtige elementer i koreografierne, som pigerne skal konkurrere med.

Holdet blev dannet i sæsonen 2015/2016 og placerede sig i sæsonen som nummer 2 til Sjællandsmesterskaberne og nummer 3 til Danmarksmesterskaberne i Grand Prix. Pigerne har også opvist til Rasmus Klump løbet i Hellerup arrangeret af Børneulykkesfonden samt optrådt på Plænen i Tivoli efter at være blevet udtaget til dette af Udvalget for Rytmisk Gymnastik.

Pigerne stiller i sæsonen 2016/2017 op i minirækken 10-12 år med to serier. En uden håndredskab og en med håndredskab, som i år er bold.

Holdet stiller også i år op til konkurrencer i både AGG regi og Grand Prix regi. I AGG udfører man koreografien på gulvtæppe og i Grand Prix på gulv. Målet for holdet i år er at placere sig i top 4 til både AGG konkurrencerne og Grand Prix konkurrencerne.

På Team Enya er det udover at dygtiggøre sig også vigtigt, at der er fokus på det sociale, og der vil derfor i løbet af sæsonen blive arrangeret flere sociale arrangementer uden for træning, hvor pigerne kan hygge sig og blive endnu bedre venner.

Holdets motto er: ”Hvem kan, Enya kan”

Holdet træner følgende dag:

Mandag 16.00-18.30 i ?

Torsdag 16-18.30 i Kulturhuset

Søndag 10.30-13.30 i Farum Arena, hal 4

Der vil derudover blive indlagt ca. 4-5 ekstratræninger i løbet af sæsonen, som vi vil forsøge at planlægge allerede i starten af sæsonen.

Der er faste ekstra omkostninger for nye gymnaster på 800 kr. for træningsdragt + dragtleje, der i år lå på 800 kr. for 2 dragter, hvilket dog kan variere.