Pigerække 12-14 år, årgang 2006-2008 // Team Enya

Team Enya er Farum Gymnastikforenings ny-oprykket pigerækkehold for piger fra årgang 2006-2008. Holdet er for erfarne gymnaster med glæde for AGG, glimmer og et stærkt fællesskab.

Holdet har 4 obligatoriske træninger om ugen med fokus på smidighed, styrke, kondition og rytmiske serier. Træningerne vil bestå af hård fysisk aktivitet i form af grundtræning og tekniske elementer såsom balancer, spring, krop og smidighed. Derudover bruges træningerne på holdets 2 koreografier (fri & redskab:tov), som de i løbet af sæsonen skal konkurrere med.

Holdet blev etableret i sommeren 2015 og har siden deltaget til alle Grand Prix og Æstetiske konkurrencer samt internationale AGG konkurrencer. Holdet var i sæson 2018/2019 været blandt den danske elite i Mini 10-12 år og blev bl.a. Danmarksmestre i Grand Prix 2019.

Holdets motto er: "Hvem kan, Enya kan".

Træningsdage:

Mandag kl.16.00-18.30 Solvang, Sal (Træningssted kan ændres)

Onsdag kl.18.30-21.00 Farum Arena, Hal 3

Torsdag kl.16.00-18.30 Spejlsalen

Søndag kl.11.30-14.30 Bybæk, Hal

Konkurrencer:

AGG udtagelseskonkurrence, Julestævne, Sjællandsmesterskaberne, Danmarksmesterskaber 1. runde, Danmarksmesterskaberne 2. runde, Denmark Open, Easter Cup, AGG Danmarksmesterskaberne, Forårsopvisning

Trænerteam:

Mathilde Pichat & Louise Torup