TEAMGYM 2019-2020

Farum Gymnastikforening tilbyder igen i år gymnastik for piger og drenge i alderen 5-17 år inden for den meget populære gymnastikform TeamGym – tidligere kaldet spring-rytmegymnastik.

HVAD ER TEAMGYM?

TeamGym er en holdsport, der dyrkes af flere tusinde piger og drenge landet over, og er den suverænt mest populære form for gymnastik i Danmarks Gymnastik Forbund - GymDanmark. Alle konkurrencer foregår i hold af 6-12 gymnaster med enten drenge/herre, piger/damer eller et mix. I TeamGym konkurrerer man i tre discipliner:

• Spring på trampet (mini-trampolin)

• Spring på fiberbane (lang måtte)

• Rytmisk serie

TeamGym er en sport, der kan dyrkes på flere niveauer – og der kan konkurreres på flere niveauer. Holdene stiller op til konkurrencer i mesterrække (øvede) eller talentrække (begynder/mindre øvede). Alle gymnaster, der er udtaget til konkurrence på det enkelte hold, deltager i en rytmeserie, mens spring på trampet og fiberbane foregår i tre runder med seks gymnaster ad gangen.

TRÆNING OG FACILITETER

Springtræninger foregår så vidt muligt i springhallen ved Søndersøhallen i Værløse. Vi har flere sale og 2 store hæve/sænkegrave med bløde måtter, to stortrampoliner og skum-pom-frit grav til rådighed. Rytmetræninger foregår primært i diverse haller i Farum.

Vores TeamGym hold har benyttet springhallen igennem tre sæsoner nu, og vi er stadig rigtig glade for hallen og faciliteterne. Der er skabt nogle fantastiske rammer for vores gymnaster, som har kunnet udvikle sig optimalt.

FORTRÆNINGER/UDTAGELSE

Der er fortræning/udtagelse i perioden 17.-23. Juni 2019.

Alle gymnaster (såvel nuværende TeamGym’ere, aspiranter m.fl.) melder sig til fortræninger via EVENT på Farum Gymnastikforenings hjemmeside. Efter en uges fortræning (to til tre gange pr. årgang) vil gymnasterne få besked om de er udtaget til et TeamGym konkurrencehold. Instruktørerne henviser gymnasterne til de enkelte TeamGym hold, aspiranthold og eventuelt breddehold. Opdelingen sker efter færdighedsniveau og ikke nødvendigvis sammen med gymnastens bedste ven. Ved fortræningerne lægges der vægt på: Gymnastiske færdigheder – såvel rytmiske som spring, derudover om gymnasten deltager aktivt i træningen, kan koncentrere sig, kan høre efter og forstå en besked.

HOLD

I Farum Gymnastikforening har vi haft TeamGym hold i 10 år. Vi startede op med et juniorhold for piger med otte piger i sæsonen 2010-2011, og er siden da vokset til i sidste sæson at have haft mere end 90 glade gymnaster! Herudover har der også været stor søgning til aspirantholdene.

I den kommende sæson forventer vi at have hold for micropiger, minipiger, juniorpiger, juniordrenge og juniormix.

Juniormix, 11-17 år - max. 17 år i 2020 (2006-2003)

Instruktører: Michelle Louise Blom, Sarah Blom, Oliver Giner, Hugo Hennemann, Malthe Poulsen, Tobias Dahlfelt.

Juniormix:

Søndag 16.30-17.30 i Søndersø

Ekstratræninger typisk 1 fredag pr. måned i Søndersøhallen

Med forbehold for ændringer i løbet af sæsonen.

Gymnasterne på juniormix er udtagede gymnaster fra juniorpige- og juniordrengeholdene

TeamGym Mix - (111)
Søndag Tid: 16:30 - 17:30
Sted: Søndersøhallen, Springhallen
Instruktør: Hugo Henneman / Malthe Poulsen / Michelle Louise Blom / Oliver Giner / Sarah Elisabeth Blom / Tobias Dahlfelt /
Hjælpeinstruktør: Tobias Dahlfelt /
Afkrydser: Hugo Henneman / Malthe Poulsen / Michelle Louise Blom / Sarah Elisabeth Blom / Tobias Dahlfelt /
TeamGym Juniormix.
Periode: 18.08.2019 - 14.06.2020
Rater: 8
Rabat: 25%
Ratepris: 225 kr. 169 kr.
Total: 1350 kr.
Udsolgt