Bliv instruktør eller hjælpeinstruktør i Farum Gymnastikforening!

Har du lysten og overskuddet til at give vores børn-, unge- eller voksne gymnaster en masse gode gymnastikoplevelser? Så bliv instruktør i Farum Gymnastikforening – vi har altid brug for nye og engagerede instruktører.

Vi lægger stor vægt på, at FGF er et godt sted at være – både for vores gymnaster, men også for vores instruktører. Holdånd og fællesskab er noget, vi putter i vores gymnaster fra de er ganske små – vi ved at vi er stærkest sammen. Vi vægter udvikling og inddragelse højt, og bliver du instruktør hos os, bliver du en del af et stærkt fællesskab, hvor vi sætter en ære i at være anerkendende og motiverende i vores tilgang til hinanden.

På vores konkurrencehold, er det nødvendigt, at du har gymnastikerfaring og stor viden om bl.a. spring eller rytmemomenter. På andre hold er det ikke en forudsætning. Uanset din baggrund vil vi gerne hjælpe dig med at opnå de nødvendige kompetencer der skal til. Vi tilbyder dig relevante kurser, og der vil altid være en mere erfaren instruktør, du kan spare med eller søge rådgivning hos.

Vi starter altid sæsonen med en fælles Kick Off-dag i august, hvor alle instruktører og hjælpeinstruktører i foreningen kan lære hinanden at kende.

Har du lyst til at blive instruktør i Farum Gymnastikforening så udfyld dette spørgeskema også vil vi kontakte dig Tryk her

Hvad indebærer det at være instruktør i FGF?

Som instruktør er du ansvarlig for, at holdet fungerer. Vores filosofi er, at det skal være sjovt at gå til gymnastik. Derfor lægger vi stor vægt på, at alle gymnaster skal trives både socialt og træningsmæssigt. På vores breddehold opfordrer vi trænere til at arrangere sociale aktiviteter for holdene hen over sæsonen.  De fleste af vores konkurrencehold har holdledere tilknyttet, der er frivillige forældre, der varetager sociale arrangementer og koordinerer med trænerteamet.

Instruktører har også ansvaret for, at hjælpeinstruktører når de mål, der er sat for dem. Samtidig skal de sikre, at trænerteamet er informeret om arrangementer og anden relevant information fra FGF. Du kan altid tage fat i administrationen eller bestyrelsen, hvis du er i tvivl om noget.

Tre gode grunde til at blive instruktør eller hjælpeinstruktør i FGF

• Du bliver en del af en fantastisk forening med et stærkt fællesskab. Du får et stort netværk og muligheden for mange gode og sjove oplevelser.
  • Du opnår nye kompetencer gennem de kurser og uddannelser vi tilbyder dig.
  • Dit arbejde er selvfølgelig lønnet, men lønnen er individuel og afhænger af dine kompetencer, erfaring og hvor mange hold du underviser.

Hjælpeinstruktør

Der er ikke noget bedre for vores børnegymnaster, end når større gymnaster har lyst til at være med i trænerteamet. Det giver de yngre børn noget særligt at se op til og spejle sig i. Er du fyldt 13 år, har du mulighed for at blive hjælpetræner. Som hjælpeinstruktør vil du lære, hvad det vil sige at være instruktør. Du vil udvikler dine kompetencer og blive sikker i din rolle. Du vil være rollemodel for en række gymnaster, og derfor forventer vi også, at du er opgaven værdig. Du vil blive tilbudt udvikling i form af bl.a. kurser. Det første kursus vi tilbyder, er et hjælpeinstruktørkursus.

Skriv til admin@fgf.dk hvis du er interesseret i at vide mere.

Vi håber, at du har lyst til at blive en del af Farum Gymnastikforening!

Skriv til os!

Har du lyst til at blive en del af FGF, så send en kort mail til Maria Esberg på admin@fgf.dk med disse oplysninger:

• Navn
  • Alder
  • Nogle linjer om dig selv
  • Din erfaring og motivation for instruktør/hjælpeinstruktørjobbet
  • Er der et bestemt hold, du ønsker at træne?
  • Hvilke dage/tidspunkter har du mulighed for at træne?