Myndighederne har den 24. februar 2021 meldt ud, at fra 1. marts åbnes der op for organiseret udendørs idrætsliv, hvor et forsamlingsforbud på 25 personer er gældende.

Det betyder, at Farum Gymnastikforening har mulighed for at arrangere udendørstræning. Der er ikke noget, foreningen hellere vil end at tilbyde aktivitet til medlemmerne.

Vi er i fuld gang med at undersøge hos Furesø Kommune og vores instruktører, hvilke muligheder der er, samt hvornår vi kan starte. Vi planlægger ud fra at kunne starte op i uge 10 for de første hold samt udvide med flere hold efter påske. Vi er begrænset af, at Furesø Kommune først åbner græs- og fodboldbaner efter påske, dvs. der er et begrænset antal arealer til rådighed for kommunens foreninger. Furesø Kommune har netop udsendt en oversigt over de arealer på/ved skoler og haller, som foreningerne kan byde ind på, så på nuværende tidspunkt ved vi ikke, hvilke arealer og tider vi kan få tildelt. Ligeledes bliver det relativt hurtigt mørkt, hvilket gør, at vores undervisning må forventes at slutte omkring kl. 18.00 i hvert fald frem til slutningen af marts.

Som nævnt er vi gået i gang med at undersøge, hvilke instruktører der vil kunne tilbyde udendørstræning, og det er i den forbindelse vigtigt for foreningen, at vores instruktører er komfortable med denne løsning. Alle træninger vil naturligvis være underlagt tidligere udsendte coronaretningslinjer (afspritning af hænder og evt. udstyr samt afstand mv.).

Vi håber at kunne få så mange hold i gang over de kommende uger som muligt.

Vi fortsætter naturligvis vores online fællestræninger, hvor alle kan være med via Zoom. Her kan I se hvad vi tilbyder:

• Mandage kl. 19.00-19.45 underviser Dorthe Østergaard i ryg- & coretræning
  • Tirsdag kl. 17.00-17.45 skiftes Jesper Raaberg og Kathrine Schmidt & Henrik Asserhave til at lave familiegymnastik
  • Lørdag kl. 10.00 skiftes Jesper Raaberg og Kirsten Asserhave til at lave leg for de små med voksne

I finder link og mere information via dette link: https://bit.ly/laes_om_online_traening

Så snart vi har overblik over arealer, tider og instruktører, vil vi vende tilbage med yderligere information.

I er altid velkomne til at kontakte os på admin@fgf.dk.

Mange hilsner