Rope Skipping Begynder og letøvet:

Dette hold er for dig, der ikke har prøvet kræfter med sjipning før. Vi starter helt fra bunden af med at lære, hvordan man hopper almindeligt i et sjippetov og arbejder derefter videre med en masse seje tricks. Derudover lærer vi, hvordan man hopper to-i-et tov, Double Dutch, i et meget langt tov og meget mere. Så hvis du har lyst til at prøve kræfter med sjipning og have det rigtig sjovt samtidig, så er dette holdet for dig!

Aldersgruppen er omkring 7-16 år, men er ikke fast.

Rope Skipping Aspirant (øvede):

Dette hold er for dig, der har gået til sjipning før og ønsker noget mere udfordring. Du skal kunne diverse basisting, som at hoppe almindeligt i både Single Rope og Double Dutch og kunne lave et par tricks deri.  Du skal derudover også være klar til at arbejde lidt mere seriøst med sjipningen, da sværhedsgraden stiger i takt med, at det er et øvet hold. Så hvis du har mod og lyst til at udfordre dine sjippetekniske evner og derudover have det rigtig sjov både med de andre på holdet og med sjipning, er dette hold lige noget for dig!

Aldersgruppen er omkring 8-16 år, men er ikke fast.

Rope Skipping Konkurrence:

På konkurrenceholdet i sjipning kombinerer vi spas og løjer med seriøs træning. Der bliver både trænet teknik og kondition, samtidig med, at vi i løbet af sæsonen forbereder os på både individuelle og holdkonkurrencer. Vi har et fantastisk sammenhold og et højt niveau, hvilket har resulteret i medaljer i tidligere sæsoner. Vi træner 2 gange om ugen tirsdag kl. 18-20 i drengesalen på Marie Kruses Skole og søndag fra 9.30-12.00 i Bybækhallen.

Konkurrenceholdet er som udgangspunkt et udtaget hold, hvilket vil sige, at du skal i kontakt med holdets træner, Emilie Lykke, ved ønske om tilmelding til dette hold. I kontingentet er inkluderet et tov og konkurrencelicens.

Vi forventer, at der som udgangspunkt er fremmøde til alle træninger samt konkurrencer i løbet af året. Konkurrencedatoerne i den kommende sæson er som følger:
6. oktober 2018 DM Master (for gengangere)
19. januar 2018 JM for hold
3. februar 2019 for hold
6. april 2019 DM for hold

Så hvis du har lysten og evnerne til at prøve sjipning som konkurrencesport af, så tag og skriv til Emilie (42248512 eller eclykke@gmail.com), så skal hun nok guide dig i den rigtige retning.

(015) Ropeskipping
Onsdag 17:20-18:20 Marie Kruse Skole, Drengesalen
Instruktør: Freja Okholm / Sofie Magnussen /
Hjælpeinstruktør: Freja Okholm / Sofie Magnussen /
Afkrydser: Freja Okholm / Sofie Magnussen /
04.09.2019
25.03.2020
Opr. Pris / Rabat
1150 kr. / 40%
Kort beskrivelse
Rope Skipping Begynder er for dig, der elsker at sjippe derhjemme eller i skolegården, og godt kunne tænke dig at prøve kræfter med sjipning som sport. Holdet er for både drenge og piger i alderen 6-14 år, og der er både plads til dem, der aldrig har prøvet sjipning før, men også dem, der har gået før. I løbet af sæsonen vil du lære seje tricks i dit eget tov, prøve kræfter med Double Dutch, hoppe to i et tov og meget meget mere. Udover at prøve forskellige Rope Skipping discipliner, vil vi også komme til at lege en masse sjove sjippe- lege. Én ting er sikkert der kommer sved på panden og massere grin på læberne. Hvis dette lyder som noget for dig, så skynd dig at tilmeld dig! Der følger et sjippetov med i prisen, som udleveres til første træning.
Pris 40% rabat fratrukket.
690 kr.