2020-2021 15.06.2020  -  27.06.2021
Vejledning
Her finder du alle foreningens hold der er åbne for tilmelding. Holdene er sorteret alfabetisk fra venstre mod højre linje for linje.
Du kan med fordel bruge søgefunktionen.

Hvis du har spørgsmål, er du er altid velkommen til at kontakte os på admin@fgf.dk // 6058 9800

Ballroom Fitness (BallF)

Ballroom Fitness er pardans uden partner. Du lærer de traditionelle grundtrin i dansene, som man ser i vild med dans: Cha cha cha, Vals, Quick step, Tango. Samba, jive m.m.

Det foregår som en motionstime og uafhængigt af en dansepartner.

Det er for alle aldre og vi træner i fitness tøj og sko, altså ikke noget med balkjoler og høje hæle 🙂 Alle kan deltage om man er ny, lidt øvet eller øvet

Vi skal have det sjovt og danse til lækker musik, så vi kan få humøret op og få en masse grin, imens vi træner diverse muskel grupper

Tilmeld/Læs mere - (1)

Børnegymnastik 3-5 år - Mandag (Bgym2)

Kom og vær med til gymnastik og leg, hvor vi gennem idrætslege og små redskabsbaner vil styrke børnenes motorik og sanser. Vi vil prøve kræfter med forskellige rekvisitter bl.a. bolde, hulahopringe, ærteposer og andre sjove ting og have fart over feltet på varierende redskabsbaner.

Meget af undervisningen vil gå ud på at lege og at blive fortrolig med sin egen krop og dens styrke. Ligeledes vil vi have fokus på udvikling gennem bevægelse.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Børnegymnastik 3-5 år - Onsdag (Bgym4)

Tilmeld/Læs mere - (0)

Børnegymnastik 4-6 år - Mandag (Bgym3)

Tilmeld/Læs mere - (0)

Coretræning Mænd & Kvinder (CorMK)
BEMÆRK - TIDLIG HOLDSTART PGA. AFLYSNINGER I SEPTEMBER

Vær obs på undervisningstidspunkter:

Startede den 24.8.
Der er IKKE undervisning den 28. september og den 5. oktober. Til gengæld holder holdet ikke efterårsferie.

Vi træner vores Core* og funktionalitet til inspirerende musik, så vi er i godt humør, mens vi træner. Vi arbej-der med kroppens kernemuskler, vi styrker musklerne i både mave, ryg, lår og balder. Vi træner også ledmo-bilisering og afslutter med udstrækning og afslapning.

Brug en time på selvforkælelse, hvor din hjerne får en velfortjent pause og din krop bliver udfordret med styr-keøvelser. Vi går også op i at have det sjovt, mens vi træner og der er også plads til hygge på holdet f.eks. op til jul.

Vi laver funktionel træning, hvor vi arbejder med sammensatte og naturlige bevægelser (bøje, strække, dreje, række, trække, løfte) i modsætning til isoleret træning, hvor man arbejder med en enkelt mu-skel/muskelgruppe ad gangen i simple bevægelser.

Formålet med træningen er at forbedre kropsholdningen og muskelfunktionen, så rygproblemer forebygges eller afhjælpes samt forbedre koordinationen mellem kropsdelene, så man bevæger sig mere hensigtsmæssigt.

*core-musklerne er kroppens kernemuskalatur, f.eks. de store rygmuskler og mavemusklerne. Alle bevægel-ser udgår fra core og er de muskler, der holder sammen på hele kroppen.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Dans & Rytme 10-12 år (D&R3)
På dette hold vil der være masser af bevægelse og fest. Der skal trænes rytme, hip-hop og MTV. Der vil blive lært nogle små koreografier, som skal vises til forårsopvisningen. Alle kan være med!
Tilmeld/Læs mere - (1)

Dans & Rytme 6-8 år (D&R1)
Tilmeld/Læs mere - (1)

Dans & Rytme 8-10 år (D&R2)
Tilmeld/Læs mere - (1)

DGI Landsdelshold Aspirant 17+ (DGI17)

DGI Nordsjælland Landsdelshold Aspirant 17+ er et opvisningshold for dig, der som minimum fylder 17 år i sæsonen 2020-21. Det er et bestående af et springhold, som træner i Farum Gymnastikforening og et rytmehold, der træner i Skjold Birkerød. Springerne og rytmerne skal lave en eller flere fællesserier for sammen at skabe et fedt opvisningsshow. Holdet er et samarbejde mellem DGI Nordsjælland og Farum Gymnastikforening og vil repræsenter DGI Nordsjælland til opvisninger og stævner landet over.

Der er mødepligt til alle træninger og opvisninger for så får et mega godt hold både hvad angår det gymnastiske og fællesskabet.

Hver træning vil være seriøs og fokuseret, med stor vægt på gymnastik kvalitet, bevægelsesglæde, sammenhold og store smil. Alt dette imens vi sammen udvikler et fedt opvisningsprogram!

Der trænes 2 timer om ugen hver søndag kl. 18.00-20.00. Holdet har derudover 1 weekendtræning (lørdag til søndag) og 2 ekstratræninger af 3-4 timers varighed i den lækre springhal i Søndersø, som har 2 hæve-sænke grave, 2 stortrampoliner og pomfritgrav. Hertil kommer en spejlsal til rytmeholdet.

Du skal være klar på at deltage i 5-6 opvisninger heriblandt DGI Landsstævne - også kaldet L2021

Vi afholder fortræninger i slut august/start september, datoer kommer snarest med link til tilmelding.

Kontingentet indeholder opvisningstøj og holdbluse samt tilmelding til Aspirantstævnet og estimeret transport.

Kontingentet indeholder ikke transport til øvrige stævner og opvisninger.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Drengespring 4-7 år (Dspri)
Springgymnastik for drenge.
Opvarmning til musik eller i form af små lege. Derefter vil vi øve spring som kolbøtter, vejrmøller, araberspring, kraftspring, saltoer, flik, overslag osv. Vi tilpasser selvfølgelig niveauet, så alle har det sjovt!
Tilmeld/Læs mere - (1)

Farums Rytmehold 10-15 år (RyOpv)
Vi skal danse, grine, være kreative og have det maks fedt på Farums Rytmehold 10-15! Vi er to piger, som netop er kommet hjem fra efterskole, hvor vi havde danselinjen og dermed har fået en masse inspiration, som vi glæder os til at lære videre! Vi vil selvfølgelig tilpasse niveauet til jer - så kom frisk hvis du også elsker at danse til god musik!

Kan du godt lide at stå på opvisningsgulvet? Eller har du lyst til at udfordre dig selv lidt? Vi skal til 5-6 opvisninger i løbet af foråret og vi kan slet ikke vente med at komme igang med opvisningsprogrammet.

Fit for life (Fit1)
Vil du have sved på panden? En stærk og smidig krop? og have det skal være sjovt og afvekslende?
Så er dette holdet for dig! Vi får pulsen op og arbejder kroppen godt igennem med styrkeøvelser for ben, arme, skuldre - og ikke mindst mave og ryg.
Fokus på flot holdning, stabilitet, styrke og balance.
Vi træner med lange elastikker, små bløde bolde (redondo), gulvklude, stepbænke, store bolde og hvad vi nu ellers finder på for at skabe variation og udfordringer. - Alle kan være med!
Tilmeld/Læs mere - (1)

Grand Prix - Senior II (GPsen)
Team Oxana er et senior hold bestående af Gymnaster der har gået til Grand Prix Gymnastik i mange år.
Efter en lille pause, er de nu tilbage, bare i en anden form, da de i år stiller op i Short Program senior rækken.
Holdet træner 2 gange om ugen, og køre den del af deres træninger som selvtræning.

Alle gymnasterne på Team Oxana er også instruktører på nogle af vores andre Grand Prix hold.

De har et super godt sammenhold og elsker at træne sammen.
Tilmeld/Læs mere - (0)

Grand Prix – Senior (GPsen)

Team Octavia er et Grand Prix- & AGG konkurrencehold, bestående af piger fra årgang 2005+. Holdet blev etableret i sommeren 2015 og har siden deltaget til alle Grand Prix og Æstetiske konkurrencer samt internationale AGG konkurrencer, heriblandt 1 europamesterskab og 2 verdensmesterskab.

Holdet har 3 obligatoriske træninger om ugen med fokus på smidighed, styrke, kondition og rytmiske serier. Træningerne vil bestå af hård fysisk aktivitet i form af grundtræning og tekniske elementer såsom balancer, spring, krop og smidighed. Derudover bruges træningerne på holdets fri koreografi, som holdet i løbet af sæsonen skal konkurrere med.

Holdet har i de seneste år været blandt den danske elite i både AGG Junior og Grand Prix Senior og Danmarkmestre i Grand Prix 2019. Holdet har i år valgt at stille i Senior Fri i Grand Prix og Senior i AGG. Motto: Vi kæmper til vi kan!

Udtagelse: I uge 32 eller via prøvetræninger inden sæsonstart. Kontakt instruktør ved interesse for holdet mathilde_pichat@hotmail.com

Grand Prix Mikro (GPmik)

Grand Prix Mikro er vores nye mikrohold for piger fra årgang 2013-2014. Holdet har 2 obligatoriske træninger om ugen med fokus på smidighed, styrke, kropsbevidsthed og en rytmisk serie. Træningerne vil bestå af sjov fysisk aktivitet i form af grundtræning gennem leg og tekniske elementer såsom balancer, gulvspring, akrobatisk momenter og smidighed.

Motto: Det skal være sjovt, men udfordrende at gå til konkurrence-gymnastik!

Grand Prix Mini (GPmin)

Grand Prix Mini 8-10 år er vores 2. års minihold, for gymnaster fra årgang 2012-2011. Holdet starter sæsonen med en udtagelse i uge 32, hvor gymnaster fra Team Ovia, Team Amira og nye gymnaster kan udtages til dette hold. Bemærk tilmelding til udtagelse i juni ved tilmelding til ”holdet” Grand Prix Udtagelse 8-15 år.

Vores Grand Prix Mini hold har de seneste år konkurreret i Grand Prix og AGG, og har gjort sig positivt bemærket med gode resultater og topplaceringer i Danmark. Holdet beskrives derfor som et konkurrencehold, som træner henimod at være det bedste i Danmark. Holdet kombinerer fokus, disciplin og udvikling med sjov og smil.

Holdet har 3 obligatoriske træninger om ugen med fokus på smidighed, styrke, kropsbevidsthed og rytmik. Træningerne består af sjov fysisk aktivitet i form af grundtræning gennem leg og tekniske elementer såsom balancer, spring, akrobatiske momenter og smidighed. Derudover bruges træningerne på holdets 2 koreografi, som de i løbet af sæsonen skal konkurrere med. Holdet stiller op i Grand Prix Konkurrencer med en friserie og en redskabsserie (tøndebånd) samt AGG-konkurrencer.

Motto: Det skal være sjovt, men udfordrende at gå til konkurrence-gymnastik!

Årgang 2011-2012

Tilmeld/Læs mere - (0)

Grand Prix Pre Junior I (GPpi1)

Pre Junior I er Farum Gymnastikforenings 2. års pigerække/Pre Juniorhold for piger fra årgang 2006-2008. Holdet er for erfarne gymnaster med glæde for AGG, glimmer og et stærkt fællesskab. Holdet starter sæsonen med en udtagelse i uge 32, hvor gymnaster fra Team Enya, Team Maliva og nye gymnaster kan udtages til dette hold. Bemærk tilmelding til udtagelse i juni ved tilmelding til ”holdet” Grand Prix Udtagelse 8-15 år.

Holdet har 4 obligatoriske træninger om ugen med fokus på smidighed, styrke, kondition og rytmiske serier. Træningerne vil bestå af hård fysisk aktivitet i form af grundtræning og tekniske elementer såsom balancer, spring, krop og smidighed. Derudover bruges træningerne på holdets koreografi, som de i løbet af sæsonen skal konkurrere med.

Hver mandag har holdet 2 timers grundtræning (inkl. 4 træninger/ugen) med Pre Junior II og Jessica Honkanen.

Vores Grand Prix Pre Junior har de seneste år konkurreret i Grand Prix og AGG, og har gjort sig positivt bemærket med gode resultater og topplaceringer i Danmark. Holdet beskrives derfor som et konkurrencehold, som træner henimod at være det bedste i Danmark. Holdet kombinerer fokus, disciplin og udvikling med glæde og smil.

Årgang 2006-2008

Tilmeld/Læs mere - (0)

Grand Prix Pre Junior II (GPp2)
Dette hold er vores nye alternativ, for gymnaster som ikke bliver udtaget til Pre Junior I. Som vores Pre Junior I, er Pre Junior II Farum Gymnastikforenings 2. års pigerække/Pre Juniorhold for piger fra årgang 2006-2008. Holdet er for gymnaster med glæde for AGG, glimmer og et stærkt fællesskab. Holdet starter sæsonen med en udtagelse i uge 32, hvor gymnaster fra Team Enya, Team Maliva og nye gymnaster kan udtages. Bemærk tilmelding til udtagelse i juni ved tilmelding til ”holdet” Grand Prix Udtagelse 8-15 år.

Holdet har 3 obligatoriske træninger om ugen med fokus på smidighed, styrke, kondition og rytmiske serier. Træningerne vil bestå af hård fysisk aktivitet i form af grundtræning og tekniske elementer såsom balancer, spring, krop og smidighed. Derudover bruges træningerne på holdets koreografi, som de i løbet af sæsonen skal konkurrere med.

Hver mandag har holdet 2 timers grundtræning (inkl. 4 træninger/ugen) med Pre Junior I og Jessica Honkanen, og herefter serietræning.

Træningstiderne er basseret på at holdet består af minimum 8 gymnaster. Træningstiderne og kontingent kan derfor variere, hvis holdet består af færre gymnaster.

Årgang 2006-2008

Herregymnastik 50+ (Hgym+)

Motion for den voksne mand, der ønsker at forbedre fysikken/kroppen på en sjov og effektiv måde. Find glæden ved at få godt gang i kredsløb og vejrtrækning, samt genoptræning af bugmuskler, overarme og ben.

Grundtræning er enten holdet for dig som ønsker at supplere din nuværende træningsform, eller som bare ønsker at komme i gang. Træningen vil tage udgangspunkt i den enkelte deltagers forudsætninger, og der vil være tale om funktionel træning, med egen kropsvægt som primær belastning. Vi vil bl.a. arbejde med cirkeltræning hvor teknik og korrekt udførsel har første prioritet.

På holdet vil vi udfordre og presse hinanden, således vi får mest muligt ud af en sjov og intens aften sammen.

Træningen vil have særligt fokus på at styrke deltagerens kropskerne, og derved give deltageren en stærkere ryg og bedre kropsholdning i hverdagen.

Hit Fit Dance (HitFi)
Nu kommer den ultimative dansetime for dig, der gerne vil danse, forbrænde og have det sjovt på samme tid..! Hit Fit Dance er ikke bare en almindelig forbrændingstime. Vi har taget udgangspunkt i musikken og den dansestil som var fremme på det givne tidspunkt. Vi danser rock´n roll til 50-ernes rockede rytmer. Twist til 60-ernes Beatles. 70-ernes discotrin i bedste John Travolta stil. Pop og grandprix fest fra 80-erne, samt de mere moderne funk og showdance moves fra 00-erne og 10-erne. Alle de største hits er med, og det er svært ikke at skråle med på sangene, der brager ud af højttalerne..!

En Hit Fit Dance time er for alle aldre og alle niveauer, da der vil være musik og trin for enhver smag. Så glæd dig til en super svedig og lærerig dansetime, hvor både pulsen og humøret ryger helt i top..!!
Tilmeld/Læs mere - (1)

Idrætsgymnastik drenge 7-15 år (OLdre)

Læs mere om undervisningen: Klik her

Vi arbejder med øvelser der øger kropskontrol og motoriske færdigheder, i redskaber som ringe, gulv, bensving, ribber, tove og reck.

Øvelserne opbygger den styrke og mobilitet som er nødvendig for at kunne lave OL idrætsgymnastik, f.eks. håndstand, sving, pullup, katete , kors ol.

Træningensformen har stort fokus på styrke og kontrol gennem progressiv træning, dvs. basis skal være i orden før vi går videre til sværere momenter.

Vi arbejder typisk med fælles grundtræning og teknik, efterfulgt af stations/rotations- træning hvor gymnasterne skal arbejde selvstændigt i hold fx 2 og 2.

Tilmeld/Læs mere - (0)

Løb - Teknik & Grundtræning (Løbtg)
Holdet er for dig som ønsker at blive en bedre løber, lære løbeteknik og undgå skader, med hjælp fra gymnastikkens verden.
På dette hold er der fokus på gymnastik grundtræning og funktionelle øvelser som du kan overføre direkte til mere og bedre løb.

Vi arbejder med hele kroppen, især følgende:
  • Løbeteknikker, landing, afsæt
  • Gå- og løbebevægelser. Stærkere knæ, hofte, ankler
  • Mobilitet og styrke i yderpositioner
  • Lænd og rygsøjle, core. Drejninger, kontrol og styrke
  • Hele kroppen, funktionel mobilitet og styrke
Du får en bedre forståelse for dit løb, teknikker, dine styrker og svagheder, hvad du skal arbejde med.

Tilmeld/Læs mere - (1)

M/K stærke og seje (M/Kss)
Seje Mænd og stærke Kvinder

En times glad og frisk motion. Vi arbejder med kondition, styrke- og smidighedstræning efterfulgt af en grundig udstrækning og evt. afspænding. Vi arbejder hele kroppen igennem, laver små aerobicserier, interval træning, bruger forskellige små redskaber, kort sagt "sved på panden". Vi afslutter med volleyball.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mixspring 10-15 år (Mix2)

Mixspring er for både drenge og piger i alderen 10-15 år.

Du er velkommen om gymnastik er nyt for dig eller du er mega erfaren supergymnast. Trænerteamet har lang erfaring med springgymnastik og kan udfordre gymnaster på alle niveauer.
Vi vil springe på pro-track og mini- trampolin samt resten af de fede redskaber i redskabsrummet vil selvfølgelig også blive brugt.
Voksensnak om holdet: Gymnasterne forbedrer de spring de allerede har lært og inspireres til nye spring og herigennem videreudvikler deres kropsforståelse samt motorik.

Mixspring 8-10 år (Mix1)

Mixspring er for både drenge og piger i alderen 8-10 år som enten har gået til gymnastik før eller gerne vil prøve det. På holdet vil spring som kolbøtte, vejrmølle, araberspring, flik flak, kraftspring, salto og mange andre blive øvet. Gymnasten vil blive udfordret på forskellige redskaber som f.eks. pro-tracken, i trampolinen, over pegasus eller saltoplinten.

Det skal være sjovt at lave gymnastik - Det synes trænerne også.

Voksensnak om holdet: Gymnasterne lærer en masse spring og får en langt bedre kropsforståelse samt udviklet motorik. Undervisningen er planlagt hver gang med et hovedfokus som gymnasterne trænes i på forskellige måder.

Tilmeld/Læs mere - (0)

Motionsgymnastik - Torsdag (MgymT)

Bevæg dig glad!

Motion og bevægelse øger dit velbefindende. Dette hold vil lave øvelser, der stimulerer kredsløb og vejrtrækning, styrker ledene og får kroppen til at føles lettere. Dvs. du lærer at bruge dine muskler på de rigtige steder. Afspænding indgår hver gang som en naturlig del/afslutning af programmet. Vi slutter altid af med lidt socialt samvær.

Parkour 10-15 år (Park2)

Holdet er for piger og drenge fra 10-15 år. Parkour handler grundlæggende om at bevæge sig fra punkt A til B på både den hurtigste og mest effektive måde. I praksis bliver det effektive krydret med legende bevægelser i form af hop, kravl, spring og løb, hvor kun kreativiteten og personligt udtryk sætter grænserne.

På grund af parkours frie og ustrukturerede natur, vil fokus på holdende være præget af lysten til at bevæge sig, lege og at overkomme udfordringer i fællesskab, men med respekt for, at vi er der for at lære noget! Der vil være fokus på differentiering af udfordringerne på alle holdene, så selv nybegynderne og de mere garvede kan arbejde sammen, samtidig med at begge grupper bliver udfordret.
Parkour er en fysisk disciplin som er meget individuel. Der vil derfor være forskel på hvor langt man kan hoppe, hvor mentalt robust man er, eller hvilke bevægelses kompetencer man har med sig i rygsækken. Kom og vær med – det bliver super fedt og vi står klar med et stærkt og rutineret instruktørteam.

Parkour 6-8 år (Park3)

Holdet er for piger og drenge fra 6-8 år. Parkour handler grundlæggende om at bevæge sig fra punkt A til B på både den hurtigste og mest effektive måde. I praksis bliver det effektive krydret med legende bevægelser i form af hop, kravl, spring og løb, hvor kun kreativiteten og personligt udtryk sætter grænserne.

Parkour er en fysisk disciplin som er meget individuel. Der vil derfor være forskel på hvor langt man kan hoppe, hvor mentalt robust man er, eller hvilke bevægelseskompetencer man har med sig i rygsækken. Kom og vær med – det bliver super fedt og vi står klar med et stærkt og rutineret instruktørteam.

Lauge Rønn er instruktør i lige uger

Jesper Raaberg er instruktør i ulige uger

Parkour 8-10 år (Park1)

Holdet er for piger og drenge fra 8-10 år.

Tilmeld/Læs mere - (0)

Pigespring 11-13 år (PiSp4)
Holdet er for piger 11-13 år letøvede og øvede. Vi laver opvarmning til musik og kommer til at lave kolbøtter, vejrmøller, araberspring, flik flak, kraftspring, salto og andre spring afhængig af det niveau gymnasten befinder sig på. Gymnasten vil blive udfordret på forskellige redskaber som f.eks. pro-tracken, i trampolinen, over pegasus eller salto-plinten.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Pigespring 5-7 år (PiSp1)
Holdet er for piger 5-7 år, nybegyndere og letøvede. Vi laver opvarmning til musik og kommer til at lave kolbøtter, vejrmøller, araberspring, flik flak, kraftspring, salto og andre spring afhængig af det niveau gymnasten befinder sig på. Gymnasten vil blive udfordret på forskellige redskaber som f.eks. pro-tracken, i trampolinen, over pegasus eller salto-plinten.
Tilmeld/Læs mere - (0)

Pigespring 7-9 år (PiSp2)
Holdet er for piger 7-9 år, nybegyndere og letøvede. Vi laver opvarmning til musik og kommer til at lave kolbøtter, vejrmøller, araberspring, flik flak, kraftspring, salto og andre spring afhængig af det niveau gymnasten befinder sig på. Gymnasten vil blive udfordret på forskellige redskaber som f.eks. pro-tracken, i trampolinen, over pegasus eller salto-plinten.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Pigespring 8-10 år (PiSp3)
Holdet er for piger 8-10 år, nybegyndere, letøvede og øvede. Vi laver opvarmning til musik og kommer til at lave kolbøtter, vejrmøller, araberspring, flik flak, kraftspring, salto og andre spring afhængig af det niveau gymnasten befinder sig på. Gymnasten vil blive udfordret på forskellige redskaber som f.eks. pro-tracken, i trampolinen, over pegasus eller salto-plinten.

Pilates (Pil1)

Dette hold er særligt beregnet for dem, der lider af ondt i ryggen, har svage hofte- eller knæled o.l.. Her kan man forebygge skader ved at dyrke en unik form for gymnastik som hedder pilates. Formålet er at styrke kroppens indre muskulatur ved at bruge en speciel form for åndedrætsketnik med instruktørens vejledning.

Øvelserne bliver fortrinsvis udført på måtter i liggende stilling og tilpasset den enkeltes niveau. Udover at lindre smerter kan man også opnå en bedre balance i kroppen, forbedre sin holdning og figur.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Pilates - fortsætter (PilF1)

Pilates er et unikt, holdningskorrigerende træningssystem med sekvenser af langsomt, kontrolleret udførte bevægelser.

De involverede muskler strækkes og styrkes, leddene åbnes og spændingen nedsættes.

Specielt arbejdes der med sammenhængen mellem åndedræt og mavemuskler, hvorved rygsøjle og bækken stabiliseres.

Systemet stimulerer muskelbalance, udholdenhed, smidighed og styrke.

Der er fokus på præcision i bevægelserne, mere end på hvor mange gange de gentages.

Q30+ Opvisningshold (Q30+)

Opvisningsholdet Q30+ er for dig der ønsker at fordybe dig i rytmisk gymnastik. Holdet kører på femte sæson med stor succes og tilslutning og med instruktør Kristina Mølkjær.

Kristina har undervist i rytmisk gymnastik i mere end 30 år - børn og voksne, begyndere og øvede, opvisningshold, rep.hold og Grand Prix konkurrencehold. "Min inspiration til træning og opvisning finder jeg i dansens verden - morderne dans, ballet og streetjazz, og låner gerne elementer fra Grand Prix gymnastikken. Gymnastik har altid været en stor og betydningsfuld del af mit liv og jeg elsker at dele glæden ved gymnastikken med andre :-)"

Q30 Opvisningsholdet 30+ er et rytmisk opvisningshold for dig, der er vild med gymnastik og dance. Du elsker udfordringer i træningen, sved på panden og fællesskabet. Du har derudover lyst til at være en del af en proces frem mod en opvisning, hvor det hele skal ende med at gå op i en højere enhed.

I træningen vil vi have fokus på fysisk grundtræning og kropsforståelse, og vi skal arbejde med rum, retning, planer, temposkift, stemninger og udtryk.

Det vil være en fordel at have erfaring inden for rytmisk gymnastik, men ikke et krav. Målet er, at alle oplever en gymnastisk udvikling, uanset hvilket niveau man starter på.

Holdet har 2-3 ekstra træninger og følgende opvisninger: Stenbro Stævne, DGI Forårsopvisning og Farum Gymnastikforenings Forårsopvisning. Kontingentet inkluderer tilmeldingsgebyrer til opvisningerne. Der skal påregnes udgift til opvisningstøj og et håndredskab.

Vi træner i Farum Arena, hal 4, Stavnsholtvej 41, 3520 Farum.

Rope Skipping (Rope1)

Rope Skipping Begynder er for dig, der elsker at sjippe derhjemme eller i skolegården, og godt kunne tænke dig at prøve kræfter med sjipning som sport. Holdet er for både drenge og piger i alderen 6-14 år, og der er både plads til dem, der aldrig har prøvet sjipning før, men også dem, der har gået før. I løbet af sæsonen vil du lære seje tricks i dit eget tov, prøve kræfter med Double Dutch, hoppe to i et tov og meget meget mere. Udover at prøve forskellige Rope Skipping discipliner, vil vi også komme til at lege en masse sjove sjippelege. Én ting er sikkert der kommer sved på panden og massere grin på læberne.

Hvis dette lyder som noget for dig, så skynd dig at tilmeld dig!

Der følger et sjippetov med i prisen, som udleveres til første træning.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Rope Skipping Aspirant (RopeA)

Rope Skipping Aspirant er for dig, der har gået til sjipning før og godt kunne tænke dig at blive udfordret. Aspirantholdet er holdet inden og under konkurrenceholdet, hvilket vil sige, at vi begynder at træne mere seriøst og fokuseret med sporten. Derfor har dette hold også to træninger om ugen. Den ene time om ugen vil blive sammen med vores konkurrencehold. Træningen bliver mere selvstændig, og vi vil begynde at arbejde mere på teknikken og de lidt sværere tricks. Dette betyder også, at der vil komme lidt højere forventninger til f.eks. engagement og fremmøde til træning. Så hvis du er klar på at udfordre dig selv og træne mere seriøst, men stadig har lyst til at have det sjov med sjipningen, så skynd dig at tilmeld dig dette hold.

Det anbefales, at man hiver fat i træner Sofie Magnussen (sofiemagnussen05@gmail.com), hvis man har interesse for dette hold, da vi på den måde kan finde ud af sammen, om dette hold er det rigtige for dig, eller om et af vores andre hold passer bedre.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Rope Skipping Ekstratræning (RopEk)
Fast ekstra træning om torsdagen tilbydes til de begynderkonkurrence-sjippere, der gerne vil forbedre deres teknik og form. Den ekstra træning tilbydes kun til konkurrencesjippere, der har gået på konkurrencehold i en tidligere sæson. Den ekstra træning vil blive brugt på at forbedre trickteknik samt være en mulighed for at øve konkurrencefreestyles.
Tilmeld/Læs mere - (0)

Rope Skipping Konk. Begynder (RopBK)

På begynder-konkurrenceholdet i sjipning kombinerer vi spas og løjer med seriøs træning. Der bliver både trænet teknik og kondition, samtidig med, at vi i løbet af sæsonen forbereder os på både individuelle og holdkonkurrencer. Vi har et fantastisk sammenhold og et højt niveau, hvilket har resulteret i medaljer i tidligere sæsoner. Vi træner 2 gange om ugen.

Konkurrenceholdet er som udgangspunkt et udtaget hold, hvilket vil sige, at du skal i kontakt med holdets træner, Emilie Lykke, ved ønske om tilmelding til dette hold. I kontingentet er inkluderet et tov og konkurrencelicens.
Vi forventer, at der som udgangspunkt er fremmøde til alle træninger samt konkurrencer i løbet af året.

Så hvis du har lysten og evnerne til at prøve sjipning som konkurrencesport af, så tag og skriv til Emilie (42248512 eller eclykke@gmail.com), så skal hun nok guide dig i den rigtige retning.

Tilmeld/Læs mere - (0)

Rope Skipping Konk. Int. (RopIK)

Rope Skipping Konkurrence - International

På konkurrenceholdet (international) i sjipning kombinerer vi spas og løjer med seriøs træning. Der bliver både trænet teknik og kondition, samtidig med, at vi i løbet af sæsonen forbereder os på både individuelle og holdkonkurrencer. Vi har et fantastisk sammenhold og et højt niveau, hvilket har resulteret i medaljer i tidligere sæsoner. Vi træner 3 gange om ugen.

Konkurrenceholdet er et udtaget hold, hvilket vil sige, at du skal i kontakt med holdets træner, Emilie Lykke, ved ønske om tilmelding til dette hold. I kontingentet er inkluderet et tov og konkurrencelicens.

Ryg- & Coretræning (Ryg)
BEMÆRK - TIDLIG HOLDSTART PGA. AFLYSNINGER I SEPTEMBER

Vær obs på undervisningstidspunkter:

Startede den 24.8.
Der er IKKE undervisning den. 21. og 28. september og den 5. oktober er med forbehold. Til gengæld holder holdet ikke efterårsferie.

• Har du ondt i ryggen?
  • Ønsker du at forebygge ondt i ryggen?
  • Har du lyst til at styrke kroppens muskulatur?
  • Har du lyst til at aktivere og genoptræne mavemuskulaturen efter en fødsel eller trænings-pause?
  • Vil du træne på et lille hold

Så er dette hold for dig! Holdet har max. 15 deltagere og bliver trænet af en instruktør, der forstår at træne krop og ryg på en hensigtsmæssig måde – og med sans for det individuelle udgangspunkt.
Holdet er både for dig, der har rygproblemer og for dig, som trænger til at komme i gang med at træne og for dig som gerne vil holde dig FIT.
Vi vil fokusere på muskeltræning af store og mindre muskelgrupper, udstrækning samt afspænding. Ønsker du at gå på dette hold, skal du være i stand at rejse/sætte dig op fra gulvniveau.
Konceptet – vi træner efter – bygger på DGI Sundhedsidræt med det formål at give deltagerne på holdet mulighed for ved egen hjælp at holde kroppen rask, nedsætte smerter og fastholde mobilitet og funktionsniveau.
Holdet er for ALLE uanset alder og køn, men for at få det bedste resultat, skal du stræbe efter at være med til så mange træningsgange som muligt – og du kan med fordel træne videre hjemme.

Træningsredskaber
Holdet træner i Tumlesalen på Stavnsholtskolen, men på vejen skal du hente en træningsmåtte, der står på stativet ved hal 4 i Farum Arena. (Indgangen på siden). Der vil være måtter til alle, men du er også velkommen til at medbringe din egen.

Det vil være godt, hvis du medbringer et lille håndklæde/tæppe, da vi kan finde på at bruge det i øvelserne samt evt. en flaske vand. Hvis du ønsker at bruge fortøj, skal det helst være noget med en let bøjelig sål.

Tilmeld/Læs mere - (0)

Rytmeboblerne 4-6 år - Mandag (RBobl)

Dette hold er åbent for piger med stor glæde for bevægelse og dans. Til træningerne vil der være fokus på grundtræning gennem leg og disciplin, hvor vi vil lave smidighed, styrke og akrobatiske momenter. Det skal dog understreges at holdet er et rytmisk hold, og ikke et springhold. Derudover vil vi lære og øve små koreografier, som skal vises til opvisninger i løbet af sæsonen. Hvis du er en lille danseabe, som er interesseret i at prøve en mere disciplineret og målrettet sport, er dette hold lige noget for dig.

Årgang 2014-2016

Tilmeld/Læs mere - (0)

Rytmeboblerne 4-6 år - Onsdag (Rbobl)
Tilmeld/Læs mere - (1)

TeamGym Aspirant - Drenge 6-8 (TGasp)

TeamGym Aspirant microdrenge 6-8 år

TeamGym aspiranthold er for dig, der har lyst til at dyrke spring-rytme gymnastik 2 gange om ugen på et lidt mere seriøst plan, dog uden at gå til konkurrencer. Der lægges vægt på grundtræning (kondition, styrke, balance, smidighed og koordination) og teknik for at kunne mestre spring- og rytmemomenter. Du skal have lysten og viljen til hele tiden at forbedre dig. Aspiranthold er for gymnaster, der har et vist niveau og som anses for at have potentialet til enten at komme på et konkurrence- eller opvisningshold.
Der er IKKE udtagelse til TeamGym Aspirant, men det en fordel, hvis du har gået til gymnastik før.
Tilmeld/Læs mere - (1)

TeamGym Aspirant - Drenge 9-13 (TGasp)

TeamGym Aspirant minidrenge 9-13 år

Tilmeld/Læs mere - (1)

TeamGym Aspirant - Piger 6-8 (TGasp)

TeamGym Aspirant micropiger 6-8 år

Tilmeld/Læs mere - (1)

TeamGym Aspirant - Piger 9-13 (TGasp)

TeamGym Aspirant minipiger 9-13 år

TeamGym Juniordrenge (TGjd)

TeamGym Juniordrenge

TeamGym er en holdsport, hvor man konkurrerer i hold af 6-10 gymnaster i tre forskellige discipliner – spring på trampet, spring på fiberbane og rytmisk serie. TeamGym Juniordrenge er et udtaget konkurrencehold, som træner 3-4 gange om ugen, har xx antal ekstra træninger og et par træningsweekender (bl.a. på Vejstrup efterskole).

Fællesskabet på TeamGym er meget givende – der er god stemning i hallen, gymnasterne er gode til at bakke hinanden op og heppe på hinanden og så er der træningsweekender og konkurrenceture, som ryster gymnasterne godt sammen.

TeamGym Juniorpiger (TGjp)

TeamGym Juniorpiger - Danmarksserien & LIGA

TeamGym er en holdsport, hvor man konkurrerer i hold af 6-10 gymnaster i tre forskellige discipliner – spring på trampet, spring på fiberbane og rytmisk serie. TeamGym Juniorpige er et udtaget konkurrencehold, som træner 3-4 gange om ugen, har ekstra træninger og et par træningsweekender (bl.a. på Vejstrup efterskole).

Tilmeld/Læs mere - (0)

TeamGym Micropiger Talent (TGmiP)

TeamGym Micropiger Talent

TeamGym er en holdsport, hvor man konkurrerer i hold af 6-10 gymnaster i tre forskellige discipliner – spring på trampet, spring på fiberbane og rytmisk serie. TeamGym Micropiger Talent er et udtaget konkurrencehold, som træner 3 gange om ugen, har ekstra træninger og et par træningsweekender (bl.a. på Vejstrup efterskole).

Tilmeld/Læs mere - (0)

TeamGym Minidrenge Talent (TGmd)

TeamGym Minidrenge

TeamGym er en holdsport, hvor man konkurrerer i hold af 6-10 gymnaster i tre forskellige discipliner – spring på trampet, spring på fiberbane og rytmisk serie. TeamGym Minidrenge er et udtaget konkurrencehold, som træner 3 gange om ugen, har ekstra træninger og et par træningsweekender (bl.a. på Vejstrup efterskole).

Tilmeld/Læs mere - (0)

TeamGym Minipiger DK-serie (TGmp1)

TeamGym Minipige 1+2 Danmarksserien

TeamGym er en holdsport, hvor man konkurrerer i hold af 6-10 gymnaster i tre forskellige discipliner – spring på trampet, spring på fiberbane og rytmisk serie. TeamGym Minipige 1+2 Danmarksserien er et udtaget konkurrencehold, som træner 3 gange om ugen, har ekstra træninger og et par træningsweekender (bl.a. på Vejstrup efterskole).

Tilmeld/Læs mere - (0)

TeamGym Minipiger Talent (TGmpT)

TeamGym Minipiger Talent 1+2+3

TeamGym er en holdsport, hvor man konkurrerer i hold af 6-10 gymnaster i tre forskellige discipliner – spring på trampet, spring på fiberbane og rytmisk serie. TeamGym Minipige Talent 1+2+3 er et udtaget konkurrencehold, som træner 3 gange om ugen, har ekstra træninger og et par træningsweekender (bl.a. på Vejstrup efterskole).

TeamGym Styrketræning (TGsty)
Dette er ekstra styrketræning for Juniorpige TeamGym-gymnaster :-)

Vinyasa yoga (Yoga)
Dynamisk Vinyasa - Holdet er for dig der gerne vil opleve en dynamisk yogatræning, hvor bevægelse og åndedræt flyder sammen. Du får sved på panden, bliver fysisk udfordret og styrker din mobilitet samt fysiske formåen. Har du lyst til en styrkepræget træning, hvor du laver yoga i fællesskab med andre, så er denne yoga klasse noget for dig.

Yoga timen tager udgangspunkt i Vinyasa yoga, som er kendetegnet ved et naturligt flow igennem stillingerne. Opmærksomhed på dit åndedræt hjælper dig til at øge dit nærvær og koncentration i stillingerne. Der arbejdes i et dynamisk flow der får pulsen til at stige og giver sved på panden. Du får trænet core, koordination, fleksibilitet og balance samt din fysiske tilstedeværelse. Vi afslutter hver time med afspænding.

Alle er velkomne , mænd og kvinder – klassen er både for dig der har erfaring med yoga og for dig, der er ny til yoga.
Tilmeld/Læs mere - (0)

Voksen & Barn 2-3 år - Lørdag (V/B-1)
På Voksen & Børneholdene skal vi:
  • gennem lege og bevægelser til musik træne og styrke børnenes motorik og balance
  • øge børnenes lyst til at bevæge sig og styrke deres kropskendskab (motorik)
  • klatre og lege på redskabsbaner og herigennem gøre børnene trygge ved at klatre, springe, hoppe, snurre rundt osv.
  • være vilde og stille
  • have en time, hvor børn og forældre/voksne er aktive og har det sjovt sammen :-)
Tilmeld/Læs mere - (0)

Voksen & Barn 3-4 år - Lørdag (V/B-2)
Tilmeld/Læs mere - (0)

Voksen & Barn 3-5 år - Søndag (V/B-4)
Tilmeld/Læs mere - (0)

Voksen & Barn 3-6 år - Søndag (V/B-5)
Tilmeld/Læs mere - (2)

Voksen & Barn 4-6 år - Lørdag (V/B-3)
Tilmeld/Læs mere - (2)

Zumba (Zumba)
Zumba Fitness blev skabt i midten af 90erne af sydamerikaneren Alberto “Beto” Perez, som træner berømtheder, og som er koreograf for internationale popstjerner.

En dag - i en undervisningstime - gik det op for Beto, at han havde glemt sin aerobicmusik, og den eneste mulighed var at snubbe ét af de bånd, han havde i bilen. Betos bånd bestod af hans foretrukne sange, den traditionelle latinamerikanske salsa- og merenguemusik, som han var vokset op med. Men det var en udfordring straks at skulle improvisere i en hel time med ikke-traditionel aerobicmusik. Beto voksede med udfordringen, og fra denne spontane improvisation skabte han et revolutionært fitnessprogram - Zumba Fitness! Klassen blev hurtigt én af de mest populære klasser i hans fitnessfaciliteter.

Inspireret af den traditionelle cumbia-, salsa-, samba- og merengue-musik, som han voksede op med, kombinerede Beto sine foretrukne latinamerikanske rytmer med sine hotte internationale dansetrin, som hans elever elskede, - og Zumba Fitness blev skabt!

I dag findes der zumbaprogrammer i alle sværhedsgrader og til alle aldre fra 5-100 år.