Idrætstalenttilbud i Farum Gymnastikforening

Overvejer du som gymnast om idrætstalenttilbuddet i Furesø Kommune, kan være noget for dig?

FGF Informationsmøde 7. april 2021 kl. 19.30

Klik her for at se præsentation fra informationsmødet 7. april

Vi håber, at alle gymnaster, der kunne være interesserede i idrætstalenttilbuddet, deltager i informationsmødet og får svar på de spørgsmål, I måtte have.

Vi ved, at I rigtig gerne vil have noget konkret information om træningen, trænerne, træningssted mm.
Vi er godt i gang med at støbeformen, men har ikke lagt en endelig plan endnu. Vi er meget åbne for gode forslag.

Hvem kan komme i betragtning?

Alle, som virkelig vil udvikle sig i gymnastikken og går i 7.-9. klasse (dispensation for 6. klasse)

1. Bosiddende i Furesø og medlem af Farum Gymnastikforening
  2. Ikke bosiddende i Furesø Kommune og medlem af Farum Gymnastikforening
  3. Bosiddende i Furesø og ikke medlem af Farum Gymnastikforening
  4. Ikke bosiddende i Furesø og ikke medlem af Farum Gymnastikforening

Furesø og Farum Gymnastikforenings idrætstalenttilbud – en 3-årige aftale

Farum Gymnastikforening er én af 7 foreninger i Furesø Kommune, der er godkendt til at være en del af Furesøs idrætstalenttilbud over de næste 3 år. I Farum Gymnastikforening ønsker vi at skabe et sundt udviklingsmiljø for gymnasterne med fokus på trivsel. Gymnasterne har mulighed for at få et fællesskab med andre, der har samme passion som dem selv.

1. Morgentræningen bliver 2 gange om ugen (forventeligt kl. 8.00-10.00).
  2. 8-10 temaaftner fælles for alle idrætstalenterne omkring fx kost og ernæring, fysisk træning
  3. Vi vil gerne forsøge at dele træningen ud, så det en gang om ugen bliver i Værløse og en gang om ugen i Farum.
  4. Træningen bliver formentlig fælles en gang om ugen og for FGF-talenter alene en gang om ugen.
  5. Træningen vil blive tilrettelagt ifht den enkelte disciplin.
  6. Vi påregner 3 FGF/hjem samtaler for hver enkelt gymnast pr. Sæson.
  7. Trænerne: João Tavares, som er fuldtidsansat med hovedfokus på TeamGym og formentlig Jessica Honkanen med fokus på Grand Prix og Æstetisk gymnastik (AGG). Vi håber Jessica takker ja til en fuldtidsstilling i FGF næste sæson.

Ansøgning

Der er åbent for ansøgning og ansøgningsfristen hos Furesø Kommune er søndag den 11. april 2021.
Furesø Kommune giver foreningerne tilskud pr. talent og til max 10 talenter bosiddende i Furesø Kommune og medlem af Farum Gymnastikforening. I Farum Gymnastikforening ønsker vi også at give alle andre gymnaster mulighed for at være en del af idrætstalenttilbuddet, hvilket betyder, at der er forskel på, hvordan man ansøger om deltagelse og man må påregne egenbetaling, hvis man ikke er både bosiddende i Furesø Kommune og medlem af Farum Gymnastikforening.

Bosiddende i Furesø og medlem af Farum Gymnastikforening (ansøgningsfrist den 11. april 2021):

Deltager gratis i idrætstalenttilbuddet og ansøger via Furesø Kommune.

Find Furesø Kommunes ansøgningsskema her

Alle andre gymnaster, der enten ikke er bosiddende i Furesø og/eller medlem af Farum Gymnastikforening (ansøgningsfrist 15. april 2021)

Man må påregne egenbetaling på 2.000-3.000 kr. for morgentræningerne og FGF/hjem samtaler, 1.000-1.500 kr. i egenbetaling for temaaftner i Furesø Kommune.

Find Farum Gymnastikforenings ansøgningsskema her

Ansøgningsskemaet kan afleveres til Anne Christiansen på Gammelgårdsvej 33 i Farum

Udtalelser

Der er ikke særlige krav til de to udtalelser fra henholdsvis skole og forening. Det vigtige er, at de bakker op om dig som del af idrætstalenttilbuddet og eventuelt beskriver, hvis der er særlige forhold, vi skal være opmærksomme på i vurderingen af din ansøgning.
For skolens vedkommende er det afgørende, at de har en rimelig forventning om, at du vil være i stand til at passe både din træning og din skolehjælp med udgangspunkt i de etablerede lektiehjælpstilbud.

For foreningens vedkommende skal vi bekræfte, at vi vurderer, at du med dit sportslige talent og dine sportslige ambitioner er en del af målgruppen for idrætstalenttilbuddet. Kontakt din træner eller én af dem, der er med i Udvalget for Idrætstalenttilbuddet i Farum Gymnastikforening for at få en udtalelse.

Ansvarlige instruktører for ansøgningsprocessen i FGF:
  • Grand Prix: Mathilde Pichat
  • TeamGym: Katharina Balsløw, Joao Tavares, Michelle Blom og Oliver Giner
Bestyrelsesrepræsentanter for idrætstalenttilbuddet:
  • Grand Prix: Rikke Sandberg (rikke_sandberg@hotmail.com eller 9396 0222)
  • TeamGym: Lisbeth Blom (formand@fgf.dk eller 2136 5100)

Håber at vi får mange ansøgere :-)

Farum Gymnastikforening